Japan

In dit blog kun je alles lezen over onze reis naar Japan. Op de kaart hieronder kun je onze reis (bijna) live volgen:

Grotere kaart weergeven

Osaka – Tall buildings, big city

Posted by on Monday 1 June 2015 in Japan | 1 comment

In Beppu nemen we de Shinkansen naar Osaka met overstap in Kuruma. Het eerste deel rijden we met een best wel blitse blauwe trein, daarna stappen we over op de “gewone” Sakura.    In de middag komen we aan op Shin-Osaka en moeten we nog een station verder om op Osaka Centraal te komen. Had ik al gezegd dat de stations hier mega groot zijn met giga warenhuizen eromheen. Neem de V&D in Rotterdam, doe die maal 3 en zet er 6 rond het centraal station dan heb je een beetje een beeld. De onderste twee verdiepingen van...

Kagoshima en Beppu

Posted by on Tuesday 26 May 2015 in Japan | 6 comments

Kumamoto heeft een mooi kasteel waarvoor we een tussenstop maken op weg naar Kagoshima. De gebouwen van Kumamoto castle zijn geheel herbouwd, maar de dikke bomen op de omliggende muren vormen het bewijs dat het hier om een echt oude plek gaat. Het kasteel is zeker de moeite van een bezoekje waard, zie de foto’s hieronder.             In de middag reizen we verder naar Kagoshima, waar we verblijven in hotel Gasthof. Hier is echter weinig Duits aan en wij hadden nog gehoopt op een...

Fukuoka

Posted by on Thursday 21 May 2015 in Japan | 0 comments

Als ik dit schrijf zijn we onderweg met de trein van Fukuoka naar Kumamoto en Kagoshima. We hebben nu een paar keer met de trein gereisd en met de Sinkansen is het een feestje. Zeker als je de NS gewend bent. De treinen zijn mooi ontworpen en luxe uitgerust. O.a. met zeer nette toiletgroep en als man kan je er ook gewoon staand plassen, omdat ze een fatsoenlijk urinoir hebben. We reserveren altijd een stoel bij de JR office, dan weten we zeker dat we een plekje hebben voor onszelf en onze bagage. En het is natuurlijk een mooie check of je...

Kyoto

Posted by on Saturday 16 May 2015 in Japan | 5 comments

Kyoto 13 mei-16 mei. Na een geslaagde hardloopsessie in de ochtend uitgecheckt bij het hotel en voor het eerst de Sinkansen genomen. Het valt op dat het ‘s ochtends al snel warm wordt; de tijd op de dag scheelt wel 2 uur vergeleken met NL. Het is hier immers ook al weer donker rond half acht. Tegen tienen sjouwen we dus in de warmte onze bagage naar het station en het voelt alsof het midden op de dag is. Om 10:33 vertrekken we naar Kyoto onderweg hebben we nog even mooi uitzicht op mount Fuji. De treinen zijn luxe uitgerust met banken...

Tokyo

Posted by on Thursday 14 May 2015 in Japan | 4 comments

Na een best pittige reis van ca. 22 uur aangekomen bij ons Pearl Yaesu Hotel in Tokyo op loopafstand van het Centraal Station. nog even een rondje door de buurt gemaakt, maar het is na elven en bijna alles is al dicht en wij zijn eigenlijk wel aan een nachtje slapen toe. De volgende morgen redelijk fris opgestaan en tegen half acht op pad gegaan naar de vismarkt Tsukiji, een wandelingetje van ca. 20 minuten. Eerst komen we op de buitenmarkt, dit deel is niet zo zeer een visafslag maar meer een buurtje met veel viswinkeltjes en restaurantjes....